top of page

El Tram Blau

Del Burés a Les Comes

Dades del Tram:

Distància: 20,5 km          Desnivell (+) = 803 m          Altura mínima  = 126 m

Desnivell (-)  = 709 m         Altura màxima = 430 m

Sortirem de la plaça Lluís Companys de la colònia Burés. Travessarem la carretera i començarem a pujar pel carrer Burés per davant de les escoles velles i l’antic ajuntament, ara centre cultural Joan Masats. En la primera bifurcació trencarem a la dreta i ens enfilarem pel carrer Baix Vilar. Poc abans d’arribar al transformador elèctric, deixarem la pista i pujarem al turó del Vilar. Passant per davant de l’església de Santa Maria del Vilar, entrarem al nucli del Vilar, però farem un gir de 180º per retornar a la pista que baixa la Burés. Aviat agafarem un corriol a la dreta que ens baixarà al torrent del Puig que descendirem fins a la Bauma del Gener. Allà iniciarem la pujada que tot carenejant ens conduirà al turó de les Casetes. Baixarem al coll de les Tallades i fins al cementiri. Passant pel Serrat del Puig tornarem a l’altre extrem del nucli del Vilar, concretament al mas del Puig. Farem uns pocs metres de carretera per baixar a la part alta del barri del Borràs i entrar dins del cul-de-sac del traçat de l’antic cremallera de Montserrat. Resseguirem aquesta bonica via (avui declarada BCIL) passant pel pont de la riera de Merà i entrant al barri de La Bauma, on destaca l’Església de la Sagrada Família i la torre de l’amo, ambdues construccions d’estil modernista. Passant sota la via del cremallera

entrarem a l’Estranger i seguirem vers la urbanització de la vall de Montserrat. Al final de la urbanització, un corriol ens menarà a la via del Nord que travessarem pel pont del Gall i seguirem una pista vers el nucli de la Farinera. Des d’allí agafarem el corriol que porta cap a Rellinars, però just a sota del collet dels Capellans, trencarem a l’esquerra resseguint per sota tota la carena de l’Escletxa. En arribar al Gall de Dalt agafarem la pista cap a Cal Guixa. Passada aquesta masia un corriol començarà a enfilar-nos fins al cim del turó de l’Escletxa i tot carenejant al turó de Montcunill. Baixarem a una pista per anirem descendint i prendrem dues bifurcacions seguides a la nostra esquerra. Després pel corriol seguirem baixant per la font del Prat fins a l’antic camp de tir. Travessarem pel còdol gros i pujarem pel camí vell de Viladoms fins a aquest mas enrrunat. Pujarem fins al turó de Maurici i després baixarem a la masia de les Comes. Pel torrent del Robert arribarem a la riera de Rellinars, que travessarem fins arribar al nucli del Raval de les Comes.