top of page

Dades del Tram:

Distància: 19,5 km           Desnivell (+) = 506 m      Altura mínima  = 126 m

Desnivell (-)  = 602 m      Altura màxima = 436 m

Sortirem del Raval de les Comes a l'alçada de la carretera i ens enfilarem cap a ca la Carmeta (cal Senyor Carles), i vorejant la casa pel seu darrera ens enfilarem al cingle de la Riereta. Pujarem fins a la carena i trencarem a l'esquerra vers Cal Miquel del Grau. Abans d'arribar-hi un corriol a la dreta en farà vorejar el torrent de les Pasteres fins a poder-lo travessar per sobre d'un saltant de força alçada. Allí seguirem el torrent per l'altra vessant passant pel forn de calç del Grau. Seguirem per sota d'aquesta masia fins a apropar-nos a l'autopista Terrassa-Manresa. Allí iniciarem una forta pujada fins a travessar el pas del Grau i arribar al mirador sobre el Meandre. Travessarem la pista i enfilarem un corriol per sobre del Grau que anirà resseguint tota l'estona la carena de Comauba. Arribarem a la Tina de Furriols i baixarem a la pista que condueix al Lladó, però l'abandonarem tot seguit per anar fins a la Tines de Comauba. Pujarem per un corriol fins a la pista de la Serra i llavors iniciarem l'ascens al Puig Soler i posterior baixada per l'aresta contraria fins al Raval del Clot. Un cop al mas Lledó pujarem a l'Obaga Fosca i pel costat del circuit de Can Padró anirem a buscar un pas del torrent que ens conduirà practicament a la zona del peatge de l'autopista. Pujarem al Grauet i des d'allí baixarem a la vora del Llobregat que anirem resseguint fins al Burés travessant la riera de Rellinars pel pont romà.